Geoblog.pl    Shaolin    Podróże    ZAMKU Z PIASKU NIE ZBUDUJESZ    Najdroższe są chorwackie donice..

Najdroższe są chorwackie donice..

Chorwacja
Chorwacja, Vrbnik

No to pojechalim..Kolba, Sito i ja na finiszu, za kierownicą dzielnego Forda. Przez Boboszów, wymuszone objazdami górskimi serpentyny za Cerveną Vodą i dalej przez Brno, Wiedeń, Maribor, Ljublianę, prawie KOPER [temat przewodni przez kilkanaście minut :] do Rijeki. Niesamowite zakręty i estakady tuż nad morzem poprowadziły nas na most [30kun], którym wjechaliśmy na wyspę. Vrbnik to miejscowość na wschodnim wybrzeżu wyspy, gdzie spędzimy 12 nocy w wypasionym apartamencie z olbrzymim tarasem, na którym większość czasu poświęconego na bierny wypoczynek i hazard ;]

Zmęczenie klkunastogodzinną podróżą dało smutny efekt: -11zł na moim pokerowym koncie, które będzie funkjonować przez całe dwa tygodnie [i oby zakończyło się na plusie:]. Sen zaprosił nas do łóżek już koło północy. Szczęśliwe losowanie zapewniło mi samotny nocleg na kanapie :]

... Chorwacja, to kraj drogich donic..
Zdenerwowany strzałem z ręcznika, którym obdarzył go Sito, Kolba pognał za nim z checią zemsty. W zasięgu ręki dostrzegł zwisający z pobliskigo murka pęd rozmarynu. Chwycił w przelocie! Pęd się nie urwał.. pociągnął za sobą całą roślinę. I donicę, w której rósł i pachniał dumnie od lat. TRZASK!! Pech chciał, że zniszczony obiekt należał do właścicieli biura, w którym aktualnie trwało załatwianie naszych płatności i meldunków. "100, 200, nie - 300 euro!!" - wykrzyknął zdenerwowany pan domu, który momentalnie zbiegł z piętra. Kilkanaście minut groteskowej wymiany zdań pokazało mi, że tutejsi mieszkańcy są bardzo związani z chwastami, które rosną pod ich domem - a szczególnie z donicami.

...To kwiat od mojej mamy..To bardzo ważna dla mnie donica..Nie obrażaj mnie, mówiąc, że to "głupi kwiatek"..to specjalna donica, ale nie pamiętam gdzie i za ile ją kupiłam.. 300 euro!!!

Na szczęście Maciek jest ubezpieczony od takich wypadków losowych :] Aktualnie, skruszony, szuka po wyspie nowej donicy, aby wyjątkowy rozmaryn nie odszedł przedwcześnie do rajskich ogrodów Pana..

Aaa, chorwacki obiad nr 1 to zasługa pani Asi Sito - karczek :] Dziękujemy !!!