Geoblog.pl    Shaolin    Podróże    ZAMKI, PAŁACE I INNE ATRAKCJE DOLNEGO ŚLĄSKA    Bociek stoi nadal :]

Bociek stoi nadal :]

Polska, Karpacz

W Karpaczu Górnym (do 1991 roku Bierutowicach - PRLowska nazwa najwyżej położonej części miasta), przed jednym z pensjonatów, kamiennej sadzawce towarzyszy mini wiatrak. Na jego daszku stoi metalowy bociek. I nic w tym dziwnego poza tym, że ja tego boćka pamiętam od dziecka :] Podobnie jak Świątynię Wang, która znajduje się niedaleko mojego wiatraka.

Kościół Górski Naszego Zbawiciela znany powszechnie jako Kościół Wang lub Świątynia Wang – ewangelicki kościół parafialny został przeniesiony w 1842 z miejscowości Vang, leżącej nad jeziorem o tej samej nazwie w Norwegii.

Kościół klepkowy, inaczej: "słupowy" lub "masztowy" (norw. stavkirke, dosł. kościół słupowy) – nazwa szczególnego rodzaju drewnianych kościołów norweskich, wznoszonych od X do XIII w., w czasach gdy wiara chrześcijańska mieszała się z wierzeniami w pogańskich bogów wikińskich. Kościoły te należą do najstarszych drewnianych zabytków Europy.