Geoblog.pl    Shaolin    Podróże    ŚWIĘTE KROWY, HIMALAJE, SZWALNIA ŚWIATA I LIŚCIE HERBATY    700 km pociagiem... niszczejaca KALKUTA

700 km pociagiem... niszczejaca KALKUTA

Indie
Indie, Kolkata

... zajmuje 19h. Jestesmy w Kalkucie!

Piekne to miasto musialo byc chociaz 50 lat temu. Dzis brytyjskie pozostalosci marnieja w oczach. W Victoria Memorial ogladalismy zdjecia Kalkuty, Indii z czasow kolonialnych. Strasznie szkoda, tego co tu sie dzieje. Pogon tych biednych ludzi za pieniedzmi wykonczy ten kraj.

Wzielismy dzis prawdziwa piesza riksze, maly kawalek przejechalismy. Chailem tylko zobaczyc to zza plecow tych biednych ludzi. Rzad nie wydaje pozwolen na riksze rowerowe od kilku lat, dlatego czesc rikszarzy musi ta prace wykonywac pieszo. Podobno najgorzej to wyglada w porze monsumow, kiedy czlowiek po kolana w wodzie ciagnie innego czlowieka w rydwanie na swych rekach [albo w swoich rekach w sumie]. Nie skorzystam wiecej z tej formy transportu.
[Niektorzy rikszarze to dla odmiany dilerzy - wszystko chca ci sprzedac.. tych mi nie zal - riksza to przykrywka.

Bieda w Indiach jest przygnebiajaca. Czesc ludzi jest starsznie bezczelna [rowniez dzieci]. Potrafia isc za toba 10 min i nawet uderzac cie, jak im nie dasz pieniedzy. Tutaj nawet psy sa chude - nic dziwnego, pozytku z nich nie ma, i jeszcze karmic trzeba. Malego szczeniaka, grzebiacego w rynsztoku w poszukiwaniu kawalkow jedzenia potrafia oblac woda. Psom brakuje siersci, czesto maja krwiawiace rany na ciele, niektore jakby umiaraly na siedzaco.. Jakos widok psow zawsze mnie przytyka, w koncu takie z definicji - PRZYJACIELE CZLOWIEKA. Krowy tu zyja lepiej [tez chude, ale chyba ich nie leja chociaz], malpa ci wskoczy na glowe i wyrwie sobie sama, no a psy - no a psy maja swoje pieskie zycie.

Kupilismy bilety na Andamany... pojutrze lecimy na 2 tyg na wyspy na Oceanie Indyjskim [planowo ma byc fajnie :]

Aktualnie 1 USD = 49 Rs indyjskich

Taxi z dworca HOWRAH pod New Market - 100Rs
Nasz hotel to PARAGON - spoko pokoj z lazienka 290Rs
[w okolicy NEW MARKET - dzielnica tanich hosteli]
Wstep na teren VICTORIA MEMORIAL - 150Rs/os.
Godzina internetu - 20Rs [najszybszy net jak dotad !!]
"Ludzka" riksza - 30Rs [moze za 1km]
Bilet JetLite Kalkuta-Port Blair-Kalkuta - 12100Rs/os [ok 240$]

Tommer
Tommer - 2008-10-28 18:36
O Tomek! Ale super, że napisałeś ceny. Ja szukałem w Indian i od paru dni nie mają, a tak dałeś mi info jak na tacy. Też lecimy z Kalkuty do IXZ i z powrotem, dlatego się tak ucieszyłem. Myślałem, że jest dużo drożej, jeśli się kupuje bez wyprzedzenia, a tu wcale nie jest drożej. Dolar niestety podrożał, co jest minusem, ale takie życie :( Czekam z niecierpliwością na każde info z archipelagu :) Jak możesz to zapisuj, gdzie warto spać, za ile, a gdzie nie warto. Wszystko mi się przyda, bo też tam planujemy 10+ dni.